esmaspäev, 4. juuni 2018

Budapest

Kohvrid pakkinud, südamed kurvad istusime bussi, mis viis meid Szekszardit Budapesti.

Hetk enne Szekszardist lahkumist!

Budapest Ungari Vabariigi pealinn ootas avastamist. Jõudnud pealinna bussijaama ja natuke seigelnud, et leida üles ühistranspot, mis viiks meid hotelli, saimegi endise Austria- Ungari kaksikpealinnaga tutvumist alustada.
Seekord õnnestud meil soetada ka ühistranspordi kaart, mis tegi liikumise linnas tunduvalt lihtsamaks ja mugavamaks. Hotell oli ilus 19. sajandi hoone kohe raudteejaama kõrval. Kui väljast nägi majutuspaik välja imeline, siis toad jätsid natuke nii suuruse kui ka puhtuse poolest soovida. Aga eks me olime muutunud ka nõudlikuks, sest Szekszardis olime me elanud nagu kuninga kassid. Pealegi pidime me veetma selles hotellis ainult ühe lühikese öö, sest lennuk lendas meil juba kell 7.00.
Ühesõnaga kosutanud ennast restoranis Hussaar kohaliku guljašiga hakkasime linna avastama.

Ungaripärane lõuna.

Sõitsime metrooga kesklinna ja ostsime endale laevareisi ilusal sinisel Doonaul. Ilm oli küll natuke pilvine, kuid sellegi poolest oli reis äärmiselt huvitav ja hariv.

Seejärel kõndisime Pesti poolelt üle silla Buda poolele, sõitsime 19. sajandist pärit funikulööriga üles Buda kindlusesse ja jalutasime seal.

Seejärel istusime bussi ja reisisime tagasi Pesti poolel, et külastada kaunist parki Varosliget.

Kätte oli jõudnud juba õhtu, tänavatel süttisid valgustid ja meil oli aeg pöörduda tagasi hotelli. Pealegi suurest kõndimisest ja imetlemisest valutsid kõigil reisisellidel jalad.

Metroo sügavustes.

Tagasi hotellis, sõime kasina õhtueine ja heitsime puhkama, et olla valmis hommikul vara tõusma ja kodu poole teele asuma.